مجله کیمیابینز

فواید حبوبات برای کودکان

فواید حبوبات برای کودکان

فواید حبوبات برای کودکان چیست؟ آیا حبوبات برای کودکان مضر است؟ حبوبات یکی از منابع عالی و مغذی می باشد که خواص فراوانی دارد. این منبع گیاهی فوق العاده را در رژیم غذایی گیاهخواران حتما دیده اید که به جای گوشت از آن استفاده می کنند. فیبر، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و … همگی در حبوبات گنجانده شده و سبب تقویت سیستم ایمنی و رشد بدن خواهد شد.

در این میان یکی از سوالات اصلی مادران این است که فواید حبوبات برای کودکان چیست و تا چه اندازه مصرف آن مضر است. اگرچه بسیاری از کودکان به مصرف حبوبات گرایشی ندارند و رغبتی نشان نمی دهند اما چون جزو اغذیه ضروری است می بایست حتما در برنامه غذایی آن ها گنجانده شود.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد مصرف حبوبات برای کودکان بدست آورید و زمان مصرف حبوبات برای کودکان را بدانید در این بخش با ما همراه باشید.

فواید حبوبات برای کودکان

حبوبات چه فوایدی برای کودکان دارد؟ آیا این محصولات در رشد کودکان موثر است؟ در ادامه به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. برخی از فواید حبوبات برای کودکان به شرح زیر می باشد:

فواید حبوبات برای کودکان

فواید حبوبات برای کودکان

بهبود هضم غذا

حبوبات سرشار از فیبر است و فیبر به بهبود هضم غذا بسیار کمک می کند. این امر باعث می شود کودک احساس سیری کند و انرژی زیادی را در طول روز برای وی تامین می کند. کودک با مصرف حبوبات در طول روز کمتر به سمت تنقلات می رود و این امر موجب کنترل وزن وی نیز خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی

از دیگر فواید حبوبات برای کودکان می توان به تقویم سیستم ایمنی اشاره کرد. حبوبات سرشار از ویتامین سی می باشد بدن کودک را در مقابل بیماری مقاوم می کند. در نتیجه  وجود حبوبات در رژیم غذایی از امکان ابتلای بیمار به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

پیشگیری از یبوست

یکی از فواید حبوبات برای کودکان که جزو مهم ترین گزینه ها نیز می باشد پیشگیری از یبوست است. یبوست یکی از مشکلات شایع میان کودکان یبوست می باشد. فیبر موجود در حبوبات از مشکلات روده جلوگیری می کند و تقویت و سلامت روده را به همراه دارد.

کمک به رشد کودکان

پروتئین موجود در حبوبات سبب رشد عضلات کودک می‌شود و پروتئین مورد نیاز کودک را تأمین می‌کند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از گوشت در رژیم غذایی کودک خود استفاده کنید، حبوبات و به ویژه سویا جانشین خوبی برای تأمین پروتئین بدن کودک شما محسوب می‌شود. یکی از فواید حبوبات برای کودکان برای رشد کودکان است.

بهترین نوع حبوبات برای کودکان

با توجه به اینکه در بخش پیشین در مورد فواید حبوبات برای کودکان به بحث و بررسی پرداختیم این محصول می بایست حتما در برنامه غذایی کودکان موجود باشد. بهترین حبوبات برای کودکان شامل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سفید، عدس و نخود می باشد.

فواید حبوبات برای کودکان

فواید حبوبات برای کودکان

کودکان از چه سنی می توانند حبوبات مصرف کنند؟

به طور کلی تقریباً از ۶ ماهگی کودک برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدنش نیاز به مصرف غذای کمکی در کنار شیر مادر دارد. غذاهای کمکی در شروع مصرف کودک باید سرشار از مواد مغذی باشند و به گونه‌ای مصرف شوند که کودک توانایی هضم آن را داشته باشد. حبوبات به دلیل هضم راحت، قابلیت ترکیب راحت با سایر مواد، نرم بودن و مواد مغذی فراوانی که دارند انتخاب مناسبی برای کودک هستند. البته ممکن است در ۶ ماهگی دستگاه گوارش کودک آماده‌ی هضم حبوبات نباشد.

شروع مصرف حبوبات در ۷ تا ۱۰ ماهگی برای کودکان مناسب به نظر می‌رسد. با این‌حال بهتر است در مورد زمان مصرف حبوبات برای کودکان با پزشک متخصص کودک خود مشورت کنید تا خطری متوجه کودک نازنینتان نشود.

آیا حبوبات برای کودکان مضر است؟

با وجود خواص بسیار زیادی که حبوبات برای کودکان دارند، مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث مضرات و آسیب‌هایی نیز برای کودک شما شود. از این رو باید در مصرف حبوبات دقت زیادی داشته باشید و از زیاده‌روی خودداری کنید تا از مصرف حبوبات مضر برای کودک خودداری شود. شما سعی کنید لوبیا را به مقدار کم برای کودک خود سرو کنید زیرا مقدار بالای پروتئین و فیبر موجود در لوبیا می‌تواند سبب ایجاد نفخ و سو هاضمه در کودک شما شود.

این یکی از مهم‌ترین مضرات حبوبات برای کودک شما می‌تواند باشد. در مصرف حبوبات برای کودکان دقت داشته باشید که حبوبات را برای بچه‌های کوچک‌تر باید خرد یا پوره کنید زیرا در صورت سرو حبوبات به صورت کامل، فرزند شما نزدیک به خفگی قرار خواهد گرفت و باعث مشکلات زیادی خواهد شد. از این رو حبوبات را حتما به صورت خرد شده باید سرو کنید.

در مصرف حبوبات برای کودکان دقت داشته باشید که به جای استفاده از کنسرو لوبیا سعی داشته باشید که از لوبیای خشک پخته شده استفاده کنید. زیرا در کنسروها مواد نگهدارنده و سدیم بیش از حدی وجود دارد. این مواد موجود در کنسرو لوبیا می‌تواند از مهم‌‌ترین مضرات حبوبات برای کودک شما باشد.

اگر تمایل دارید از کنسرو لوبیا در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید، حتما کنسرو لوبیا را کاملا آب کشی کنید تا سدیم‌های اضافی از کنسرو لوبیا خارج شود و از آسیب‌های حبوبات مضر برای کودک شما جلوگیری شود. اگر چه لوبیا برای کودکان شما خطر کمی دارد و آسیب چندانی به بدن نمی‌رساند، اما برای رعایت احتیاط حتما باید مراقب واکنش‌های آلرژیک کودک خود باشید که ممکن است در اثر مصرف زیاد لوبیا به وجود می‌آید

خرید حبوبات باکیفیت

در این مطلب ما به رابطه‌ی بین حبوبات و کودکان پرداختیم. حبوبات یک منبع عالی گیاهی است که سرشار از انواع مواد مغذی مانند ویتامین، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. مصرف حبوبات به رشد کودکان کمک می‌کند و با تقویت سیستم ایمنی کودکان سبب کاهش بیماری در آن‌ها می‌شود.

برای خرید حبوبات می توانید به وب سایت کیمیا بینز مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *