مقالات

صادرات و واردات نخود

صادرات و واردات نخود

برای این که بیشتر در مورد صادرات و واردات نخود اطلاعات جمع آوری کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید. برای بسیاری از محصولات کشاورزی ایران صادرات و واردات صورت می گیرد، یعنی همواره یکسری از محصولات کشاورزی ایران به خارج از کشور صادر می شوند و یکسری از محصولات کشاورزی که مورد نیاز ایران است از کشور های خارجی وارد می شوند. نخود ها هم یکی از محصولات کشاورزی هستند که عضو مهمی از سفره غذایی مردم جهان محسوب می شوند، به همین علت صادرات و واردات نخود هم در کشور ما و هم در سایر کشور ها صورت و انجام می گیرد. برای این که در مورد موضوعاتی مثل صادرات و واردات نخود، صادرات نخود، واردات نخود، مرکز خرید قیمت نخود عمده و… بیشتر بدانید، در ادامه بحث صادرات و واردات نخود هم همراه کیمیا بینز بمانید.

021-91314151

صادرات و واردات نخود

اما در وهله اول از بحث صادرات و واردات نخود و پیش از این که در مورد صادرات نخود یا واردات نخود بدانیم، بهتر است که کمی با خود نخود و ویژگی های آن آشنا شویم. نخود یک گیاه یک ساله است که در دسته بندی حبوبات قرار می گیرد. یکی از نکات مهم در مورد این گیاه این است که از مقوی ترین حبوبات محسوب می شود، همچنین جالب است بدانید که نخود یکی از قدیمی ترین حبوبات است و حدود هفت هزار سال قدمت دارد. بیشترین حجم نخود در صنایع غذایی (انواع سالاد، سس، نان و…) مصرف می شود. این گیاه پر فایده دارای فیبر زیادی می باشد که به همین جهت برای سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مناسب است.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت حبوبات عمده

صادرات و واردات نخود

صادرات و واردات نخود

با این حبوبات با ارزش غذاهای بسیار پرطرفداری تهیه می شود که از معروف ترین این غذاها می توان به انواع آش های ایرانی مانند آش رشته، انواع غذاهای عربی شناخته شده مانند حمص، فلافل، بابا غنوش و… اشاره کرد. نخود گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در بحث صادرات و واردات نخود گنجاند، به همین جهت تعدادی از خواص بی شمار این دانه و گیاه ارزشمند در زیر برایتان جمع آوری شده اند. همچنین شما برای صادرات و واردات نخود و برای این که نخود را به صورت عمده تهیه نمایید، می توانید به سایت معتبر کیمیا بینز، که یک مرکز خرید نخود عمده هم می باشد، مراجعه نمایید.

  • سطح قند خون را تنظیم می‌کند.
  • به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.
  • سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.
  • منبع عالی پروتئین است.
  • غنی از مواد مغذی مهم است.
  • چین ‌و چروک را از بین می‌برد.
  • از ریزش مو پیشگیری می‌کند.
  • سلامت چشم‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • استخوان‌ها را تقویت می‌کند.
  • برای زنان باردار مفید است.
  • به کاهش التهاب کمک می‌کند.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه صادرات حبوبات

صادرات نخود

اما قبل از به میان آمدن بحث مرکز خرید نخود و در مورد صادرات و واردات نخود باید بدانید که نخود صادراتی یکی از محصولاتی است که تولید آن در کشور ما به دلیل وجود شرایط آب و هوایی خوب در مقادیر عمده تولید و برداشت می‌ شود، این محصول امروزه به بسیاری از بازارهای خارجی هم راه پیدا کرده است و هر ساله این محصول در تناژ بالا و به صورت بسته بندی شده یا فله، به صورت صادرات نخود راهی بازارهای فروش می گردد. جالب است بدانید که برای صادرات نخود های ایرانی در انواع مختلف معمولاً محصولاتی راهی بازارهای فروش می شوند که هم شرایط لازم از نظر بهداشت و سلامت را داشته باشند و هم اینکه از نظر ظاهری در کیفیت مطلوب بوده و جزو محصولات یکدست باشند که اغلب محصولات ایرانی این شرایط را دارا هستند، همچنین تازه بودن این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً محصولاتی که برداشت سال جاری هستند، برای صادرات و واردات انتخاب می شوند.

صادرات و واردات نخود

صادرات و واردات نخود

 واردات نخود

در حال حاضر انواع نخودهایی که به صورت وارداتی به کشور عرضه می شود با قیمت هایی پایین تر از نخود داخل ارائه شده که این امر مانع از رقابت تولید کنندگان نخود در داخل کشور شده است. همچنین مجهز نبودن به دستگاه های لیزری جهت بسته بندی انواع نخود در داخل کشور، از دیگر مواردی است که صادرات و واردات نخود، و بیشتر صادرات این محصول یعنی صادرات نخود را با چالش مواجه کرده است. البته با بکارگیری پیشنهاد شورای ملی نخود در ایران و افزایش تعرفه برای واردات نخود عمده، تا حد بسیار بالایی جلوی ضرر نخودکاران داخلی گرفته شده است.

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید عمده نخود

مرکز خرید نخود در تهران

مباحثی در طی بحث صادرات و واردات نخود مطرح شدند مثل صادرات و واردات نخود، صادرات نخود، واردات نخود، مرکز خرید نخود و… که امیداواریم برای شما مفیده بوده باشند. این را هم بد نیست بدانید که حجم فروش عمده نخود در بازار به عوامل متعددی از جمله کیفیت، اندازه، سال بودن، وارداتی یا تولید داخل بودن و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال اگر محصول مورد نظر، زمان کمی برای پخت داشته باشد و ضایعاتی مانند چوب و سنگ در آن نداشته باشد، به طبع قیمت بالاتری دارد و میزان فروش عمده در مرکز خرید نخود در بازار نیز بیشتر می شود. در نهایت هم اما باید گفت که در صورتی که شما به دنبال صادرات و واردات نخود و یا به دنبال یک مرکز خرید نخود عمده کار بلد و حرفه ای می گردید، به شما پیشنهاد می شود که سری هم به سایت معتبر کیمیا بینز بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *