مقالات

صادرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی یکی از منابع درآمد زایی برای بسیاری از کشاورزان می باشد. اگر شما نیز فروشنده لوبیا هستید و می خواهید درآمد خود را افزایش دهید می توانید به فکر صادرات لوبیا چیتی باشید. لوبیا چیتی را می شناسید. این لوبیا نسبت به سایر لوبیاها مانند لوبیا قرمز و یا لوبیا سفید دارای ابعاد بزرگتری می باشند و لکه هایی به رنگ قرمز روی آن دیده می شود. یکی از دلایلی که باعث شد لوبیا چیتی در ایران محبوب شود و به کشت و صادرات برسد این است که در قرمه سبزی در آن استفاده شده است.

علاوه بر قرمه لوبیا در غذاهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین لوبیا چیتی در بازار ایران بسته بندی شده و صادر می گردد. البته نمی توان گفت که همیشه صادرات لوبیا چیتی باعث سودآوری می گردد. زمانی می توان به این ادعا رسید که بازار ایران از نظر تولید لوبیا چیتی به حد اشباء رسیده باشد و در نتیجه مردم اقدام به صادرات لوبیا چیتی به دیگر کشورها کنند. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات جدید در مورد صادرات حبوبات به سایر کشورها هستید می توانید در این مقاله همراه با کیمیابینز بمانید.

عوامل موثر بر کیفیت لوبیا چیتی

پیش از این که به فکر صادرات لوبیا چیتی باشید در ابتدا می بایست کیفیت محصول خود را افزایش دهید که به ارزش صادرات و سودآوری برسد. در این بخش می خواهیم برخی از عواملی که باعث می شود که بر کیفیت محصول شما افزوده شود بیان کنیم. با مجموعه کیمیابینز همراه باشید.

  • خاک و زمینی که لوبیا در آن کشت شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد؛ هر چقدر املاح و مواد معدنی درون خاک بیشتر باشد، مسلماً کیفیت نهایی لوبیا چیتی نیز بالاتر خواهد بود.
  • اگر کشاورزان در هنگام کشت این لوبیا از کودهای شیمیایی استفاده نکنند، محصولی که به دست می آید کاملاً سالم و ارگانیک بوده و می تواند سلامتی فراوانی را برای استفاده کنندگان از آن به وجود آورد.
  • نوع سورتینگ و بسته بندی لوبیا نیز یکی از مهم ترین موارد اثرگذار بر روی کیفیت لوبیا می باشد؛ اگر از دستگاه های پیشرفته برای این امر استفاده شود و تمامی ذرات ناخالصی از جمله سنگریزه، چوب و پوست خشک لوبیا از دانه های آن زدوده شود و همچنین درون بسته بندی هیچ نوع لوبیای شکسته و خرابی وجود نداشته باشد، مسلماً لوبیا از نوع محصولات مرغوب و درجه یک خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: خواص و مضرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی

به کدام کشورها می توان لوبیا چیتی صادر کرد؟

در مقالات پیشین که مورد لوبیا چیتی صحبت شده است به این موضوع اشاره کردیم که لوبیا چیتی برای ایران نیست. در گذشته پس از ورود به ایران مردم اقدام به کشت این محصول کرده اند. با وجود اینکه از ایران به دیگر کشورها صادرات صورت می پذیرد اما واردات لوبیا چیتی به ایران نیز دایر است. بر اساس آخرین منابعی که منتشر شده است کشورهای برتر تولید کننده لوبیا چیتی به ترتیب میانمار، هندوستان، برزیل، آمریکا، تانزانیا، چین و مکزیک می باشند.

در میان کشورهای صادر کننده لوبیا چیتی نیز نام امارات متحده عربی دیده می شود که محصولات خود را به ایران صادر می کند. همچنین از دیگر کشورها مانند چین، ازبکستان، افغانستان و ترکیه نیز لوبیا چیتی وارد ایران می شود و در واقع می توان گفت ایران در زمینه صادرات لوبیا چیتی جزو گزینه های برتر نمی باشد.

صادرات لوبیا چیتی به عراق

یکی از مهم تری کشورها که می توان با آن ها در زمینه صادرات لوبیا چیتی در ارتباط بود عراق می باشد. بازارهای عراق برای میوه، سبزیجات تازو حبوبات بازارهای رو به رشدی می باشد و البته به دلیل فاصله کمی که با ایران دارد می توان به راحتی محصولات مورد نظر را به این کشور صادر کرد. لوبیا چیتی در کنار دیگر محصولات در کشور عراق با استقبال خوبی مواجه شده است.

صادرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی

پایین بودن قیمت گمرک در عراق نیز یکی از مهم ترین دلایل برای صادرات لوبیا چیتی به عراق می باشد. مرغوب ترین لوبیا چیتی که به عراق صادر می شود از استان لرستان است که در بسته بدی های استانداردی ارسال می گردد. برای اینکه صادرات لوبیا چیتی به عراق از نظر بهداشتی کاملا تایید شده باشد می توان از سورتینگ هایی برای جداسازی سنگ ریزه ها و چوب ها استفاده کرد.

نکات مهم در صادرات لوبیا چیتی

در صورتی که به تازگی وارد بازار صادرات شده اید لازم است که برخی از نکات مهم و کلیدی را در نظر داشته باشید. این ترفندها به شما کمک می کند که در این مسیر با سرعت بالاتری بتوانید رشد و پیشرفت کنید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم برای صادرات با شرکت های بازرگانی مانند کیمیابینز همکاری داشته باشید تا ضرر و زیان کمتری را متحمل شوید.

یکی از مهم ترین نکات در زمینه صادرات لوبیا چیتی به عراق بسته بندی آن می باشد. حتما کلمه دستچین را در بازار شنیده اید. محصولاتی که دستچین شده اند عموما قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد. دستچین یعنی مرغوب ترین محصولی که در اختیار مشتری قرار داده می شود و نیروی انسانی آن را جداسازی و بسته بندی کرده است.

کسب اطلاعات بیشتر: انواع لوبیا در بازار ایران

دومین نکته در مورد صادرات لوبیا چیتی به سایر کشورها تمیز بودن محصول می باشد. بسیاری از کارگاه هایی که در زمینه فروش و صادرات فعالیت می کنند از دستگاه های سورتینگ برای تمیز کردن محصول خود استفاده می کنند. شما نیز برای اینکه بتوانید راحت صادرات خود را انجام دهید سورتینگ را در اولویت قرار دهید.

صادرات لوبیا چیتی در قیمت های متنوعی می باشد. سومین نکته قیمتی است که برای محصول خود در نظر گرفته اید. قیمت گذاری معمولا بر اساس وزن می باشد البته برخی از افراد این محصول را به صورت فله ای نیز به فروش می رسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید لوبیا چیتی و یا بررسی قیمت لوبیا چیتی در بازار ایران می توانید به مجموعه کیمیا بینز مراجعه کنید و این محصول را با مناسب ترین قیمت تهیه و یا به فروش برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *