مقالات

انواع لوبیا چیتی

انواع لوبیا چیتی

هدف از این مقاله معرفی انواع لوبیا چیتی برای اطلاعات شما است که بندانید چگونه تصمیم برای خرید لوبیا چیتی بگریید. لوبیا چیتی جز حبوبات بسیار پر کاربرد برای غذا هایی مثل آش، خورش های مختلف و حتی غذا های رژیمی زیاذی است. این لوبیا به لوبیای رمی هم معروف است. شرایط اقلیمی ایران باعث شده است که حبوبات از جمله لوبیا چیتی به دو دسته خارجی و ایرانی تقسیم شود. کیمیابینز انواع لوبیا چیتی را برای شما در دسترس قرار داده است. جهت مشاوره بیشتر با شماره تماس ما در ارتباط باشید.

 

انواع لوبیا چیتی

انواع لوبیا چیتی

 

انواع لوبیا چیتی در کشور ها

لوبیا چیتی انواع مختلفی ر هر کشور دارد که هرکدام پخت های خاص و خواص خود را دارند:

  • لوبیا چیتی ایرانی
  • لوبیا چیتی خارجی
  • لوبیا چیتی چین

انواع لوبیا چیتی در شهر ها

لوبیا چیتی در شهر های مختلفی به فروش می رسد و صادرات واردات بسیار عمیقی دارد:

ایران: شرایط اقلیمی ایران موجب شده است که لوبیا چیتی بیشتر در مناطق جنوب و جنوب غربی ایران،استان خای مرکزی، لرستان، فارس، چهارمحال بختیاری و زنجان کشت می شود. به علت کمبود بارش در ایران میزان تولید لوبیا چیتی ایرانی بسیار کاهش یافته بود. چون میزان شباهت لوبیا چیتی ایرانی با لوبیا چیتی چینی بسیار زیاد است لوبیا چیتی چینی را به جای ایرانی جا زده و به مردم می فروختند.

خارجی: این لوبیا از کشور های مختلف مثل چین، ترکیه، آرژانتین، اوگاندو، افریقای جنوبی، ازبکستان، برزیل، میامی و …. وارد ایران می شود. هرکدام از آنها دارای ویژگی و ظهر متفاوت هستند.

لوبیا چیتی چین:

این لوبیا به دو نوع گرد و کشیده دسته بندی می شود و بعد ازمدتی به رنگ قرمز متمایل می شود .این نشانه تازگی لوبیا چیتی را نشان می دهد.

خواص انواع لوبیا چیتی

انواع لوبیا چیتی خواص بسیار مختلف و خوبی دارند که با آنها آشنا می شود:

  • کاهش کلسترول
  • پاکسازی بدن
  • بهبود سیستم ایمنی بدن

 

 

انواع لوبیا چیتی

انواع لوبیا چیتی

تفاوت لوبیا چیتی چینی با ایرانی

لوبیا چیتی گرد چینی معمولا سایز بزرگتری نسبت به نوع ایرانی آن دارند. وزن لوبیا چیتی کمتر از نوع ایرانی است. اگر هر دو را همزمان در دست بگیرید متوجه این تفاوت وزنی خواهید شد. لوبیا چیتی با ضربه کوچکی دونیم میشود و هنگام خیساندن آن هم مقداری از پوستش جدا میشود. حتی وقتی خشک هست هم خصوصا اگر کهنه باشد امکان جدا شدن پوست آن وجود دارد.

لوبیا چیتی خمین

لوبیا چیتی خمین یکی از مرغوب ترین انواع لوبیا چیتی می باشد این لوبیا محصول کشور ایران است و از نظر کیفیت بسیار معروف می باشد. قیمت لوبیا چیتی خمین به سه دسته تقسیم می شود این سه دسته عبارتند از:

  • بوجاری
  • خرمنی
  • دستچین

از میان این سه دسته لوبیا چیتی دستچین خمین دارای طرفدارای بسیاری می باشد زیرا این لوبیا بدون نخاله و در اندازه های یکدست می باشد. هرچه لوبیا چیتی خمین از نوع بوجار دارای نخاله کمتری باشد به لوبیا چیتی خمین نوع دستچین نزدیگتر خواهد شد به همین سبب قیمت آن نیز ثابت نمی باشد و به کیفیت و یکدست بودن آن وابسته است. لوبا چیتی دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری می باشد و علاوه بر خواصی که دارد می تواند در مصارف درمانی نیر مورد اسفاده قرار گیرد.

 این محصول در غذاهای ایرانی و خارجی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد به همین سبب طرفداران بسیاری دارد. در کشور ما از لوبیا چیتی خمین در غذاهایی چون آزش و سوپ و سالاد استفاده می شود و علاوه بر آن می توان این محصول را به صورت پخته و خوراک نیز استفاده نمود . از آنجایی که این محصول دارای انرژی و پروتئین بسیاری می باشد ، استفاده از آن برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود علاوه بر آن این محصول دارای فیبر بسیاری است به همین دلیل برای افرادی که از رژیم غذایی لاغری پیروی می کنند می تواند وعده غذایی مناسبی باشد.

برای سفارش این لوبیا با سایت کیمیابینز یا شماره تماس ما در ارتباط باشید.

لوبیا چیتی تجاری

لوبیا چیتی تجاری آن دسته از محصولاتی می باشد که صادر و وارد کشور می شوند و از آنجایی که لوبیا چیتی از حبوبات محبوب کشور است میزان استفاده از آن بسیار بالا است به طوری که محصولات بدست آمده از لوبیا چیتی ایران نمی تواند نیاز کشور را تامین نماید به همین سبب این محصول از کشور های دیگر نیز وارد می شود تا پاسخگو متقاضیان باشد.

البته لازم به ذکر است که لوبیا چیتی داخلی و لوبیا چیتی خارجی از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی ندارند و از نظر خواص نیز خواص یکسانی دارند و این تجارت تنها برای تامین مقدار مورد نیاز لوبیا چیتی کشور و چرخه اقتصادی انجام می شود. ین محصول یک ماده غذایی فاقد کلسترول می باشد و قند موجود در آن در مقایسه نسبت به انواع لوبیا کم می باشد. این محصول یک ماده غذایی فاقد کلسترول می باشد و قند موجود در آن در مقایسه نسبت به انواع لوبیا کم می باشد. برای سفارش و خرید لوبیا چیتی تجاری و دیگر حبوبات و لوبیا ها می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

انواع لوبیا چیتی

انواع لوبیا چیتی

 

لوبیا چیتی آذر شهر

لوبیا چیتی آذرشهر فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن بسیار کم است. این محصول از لحاظ ظاهری دارای رنگ صورتی با خال های تیره است که پس از پخته شدن به رنگ قهوه‌ای در می‌ آید. دانه های لوبیا چیتی داخل غلافی سبز رنگ می‌رویند. این لوبیا خواص مختلف و خوبی دارد که در ادامه با آن اشنا می شوید:

  • کاهش کرسترول
  • درمان ریزش مو
  • جلوگیری از مشکلات روده
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • جلوگیری از مشکلات هضم غذا

برای سفارش این لوبیا چیتی به سایت کیمیابینز مراجعه کنید.

لوبیا چیی یکی از حبوبات بسیار محبوب در کشور های مختلف است. این لوبیا در غذا های معروف استفاده می شود اما برای درست کردن این غذا ها باید بهترین و مرغوب ترین لوبیا چیتی را استفاده کرد. شما می توانید انواع لوبیا چیتی را از سایت کیمیابینز انتخاب کرده و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *