مقالات

واردات لوبیا چیتی

واردات لوبیا چیتی

واردات لوبیا چیتی در ایران محبوب ترین واردات در خانواده لوبیاها می باشد. همان ‌طور که می ‌دانید به هیچ عنوان تنها عضو این خانواده نیست. لوبیا قرمز، چشم بلبلی، سفید و حتی سیاه سایر اعضای این خانواده‌اند که هر کدام به نوعی در جایگاه خود بهترین اند و صادرات و واردات لوبیا چیتی خود را دارند. لوبیا چیتی یا لوبیا رومی یکی از مشهور ترین لوبیاها در غذا های بین المللی است و همچنین محبوب ترین لوبیا در آمریکا و مکزیک است. در ادامه این مقاله همراه کیمیابینز بیشتر با واردات لوبیا چیتی آشنا خواهید شد .

 

واردات لوبیا چیتی

واردات لوبیا چیتی

 

لوبیا چیتی چیست؟

لوبیا چیتی نوعی از لوبیاست که نام آن به معنای نقاشی شده است ریشه ای اسپانیایی دارد.این لوبیا رنگ صورتی ملایم دارد که رنگ مورد علاقه همه است و این لوبیا را محبوب می کند. لوبیا چیتی سرشار از کربو هیدرات است و می تواند انرژی بالایی به ما بدهد، این لوبیا چربی پایین اما پروتئین پالایی دارد. لوبیا چیتی سرشار از مواد مغذی برای بدن انسان است، این لوبیا فوایدی را برای سلاکتی شما تأمین می کند که شما فکرش هم نمی کنید. سرشار از فیبر بالااست خطر سکته قلبی را کاهش می دهد و فشار خون شما را تنظیم می کند و……

انواع لوبیا چیتی

لوبیا چیتی انواع مختلفی دارد که هرکدام برای غذا های مختلف به کار میرود و واردات صادرات خاص خود را دارند:

  1. لوبیا چیتی آفریقا: لوبیا وارداتی است که سطح کیفیت آن متوسط است و به همین دلیل قیمت پایین دارد.
  2. لوبیا چیتی آذر شهر: لوبیا محبوب است که پر مصرف و سرشار از مواد مغذی و پروتئین است.
  3. لوبیا چیتی ازبکستان: لوبیا بسیار پر خوص و خوش طعم که بسیار مورد استفاده است.
  4. لوبیا چیتی اتیوپی: این لوبیا طرفدار های بسیاری دارد و دارا خواص بسیار خوبی است.
  5. لوبیا چیتی تجاری: این لوبیا صادرات وادرات بسیاری  دارد و بسیار محبوب است .
  6. لوبیا چیتی ترکیه: این لوبیا بسیار استقبال دارد و کفیت بالایی دارد و….

 

واردات لوبیا چیتی

واردات لوبیا چیتی

 

قیمت لوبیا چیتی

لوبیای چیتی از حبوبات و مواد غذایی ضروری برای خانوارهای ایرانی است. یکی از مسئله های مهم قیمت این لوبیا است که خریدار های آن باید بفهمند چقدر از بودجه ماهانه خود را باید صرف خرید این لوبیا پر خاصیت کنند. برای اطلاع از قیمت لوبیا های چیتی به سایت معتبر کیمیابینز مراجعه کنید.

واردات لوبیا چیتی

در سال‌های اخیر، حجم تولید این محصولات کشاورزی به دلیل خشکسالی و کم آبی در کشور کاهش یافته و به همین دلیل با مشکل افزایش قیمت حبوبات و همچنین عدم کفاف تولیدات برای تامین نیاز داخلی مواجه هستیم. برای حل این مشکل، تامین‌کنندگان به واردات انواع لوبیا از کشورهای خارجی جهت تعدیل قیمت بازار و همچنین تأمین تقاضای بازار مصرفی ایران روی آورده‌اند.

 واردات لوبیا چیتی در ایران از مبداء کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه،  ازبکستان،  پاکستان،  قرقیزستان،  روسیه،  کانادا، اتیوپی و … صورت می گیرد. از انواع لوبیا چیتی وارداتی که از کشور های مختلف وارد ایران می شود به لوبیا چیتی، چینی ، ازبکستان و لوبیا چیتی اوگاندا اشاره کرد که هر یک دارای مشخصات ظاهری و طعم، مدت زمان پخت و موارد مصرف خاص خود هستند. همه ی این لوبیا ها به صورت کنسرو و فله و بسته بندی وارد می شوند و همه را از کارخانه جات خارج می کنند و مستقیم به واردات با توجه به وزن حجم و اندازه می پردازند. بیشترین حجم واردات صادرات حبوبات از جمله انواع لوبیا از ایران، به کشور عراق صورت می گیرد.

قوانین مربوط به واردات لوبیا چیتی در ایران

ترخیص مواد غذایی یا بهداشتی یا آرایشی از گمرک به هر شکل و کیفیت به منظور بازرگانی یا تبلیغاتی با‌رعایت مقررات عمومی علاوه بر دارا بودن گواهی بهداشتی و قابلیت مصرف از کشور مبداء مستلزم تحصیل پروانه ورود از وزارت بهداری است و ‌واردکننده نیز مکلف است برای تحصیلی پروانه مزبور فرمول مواد و همچنین موادی که برای نگه داری به آنها اضافه شده به وزارت بهداری تسلیم نماید.ترخیص کاری که قصد ترخیص لوبیا از گمرک را دار موظف است جهت تخصیص ارز در این زمینه، مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی را دریافت نماید. از آن جا که این محصول جز مواد غذایی دسته بندی می شود ترخیص آن باید از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ترخیص آن مجوز اخذ کند.

 

واردات لوبیا چیتی

واردات لوبیا چیتی

 

مهم ترین کشورهای وارد کننده لوبیا چیتی

بزرگترین شرکت های بازرگانی به واسطه قرارداد با تامین کنندگان انواع لوبیا، فرآیند صادرات و واردات را انجام می دهند. ارزش غذایی لوبیا چیتی در تمام جهان شناخته شده است و به واسطه همین، فعالیت بازرگانی رونق خوبی دارد. ایران در جایگاه یکی از بزرگترین کشورها در واردات حبوبات شناخته شده است. کشور هایی از جمله روسیه، روم، چین، ازبکستان، مکزیک، قرقیز، اتیوپی، اوگاندا، افریقا، از جمله دیگر کشور های وارد کننده لوبیا چیتی هستند.

مزایای واردات لوبیا چیتی

  • گسترده شدن انواع لوبیا در کشور
  • اطمینان از خرید لوبیا چیتی وارداتی
  • امکان خرید لوبیا چیتی به صورت فله ای
  • امکان خرید لوبیا چیتی به صورت عمده
  • افزایش سود ناشی از خرید لوبیا چیتی
  • امکان خرید لوبیا چیتی با انداره و حجم مورد نظر خود

لوبیا چیتی به دلیل طعم خوب و ارزش غذایی بالایی که دارد یکی از پر مصرف ترین حبوبات در ایران و جهان است. این ماده غذایی دارای پروتئین بالایی است و در رژیم غذایی گیاهخواران در سراسر دنیا سهم زیادی دارد. انواع لوبیا همواره سهم زیادی در تقاضای بازارهای داخلی و خارجی خرید عمده مواد غذایی دارند و برخی کشورها در تولید آن نقش پررنگ تری دارند. برای اطلاعات از قیمت و انواع حبوبات وادراتی به سایت کیمیابینز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *